tiistai 6. kesäkuuta 2017

Skidit Risteilyllä!

Lähdimme sunnuntaina perheen kanssa Skidit Risteilylle. Tämä miniloma oli meille ensimmäinen laatuaan, ja etenkin pojille - jotka eivät mitä luultavimmin edellisistä laivaretkistä muista mitään - melkoinen elämys.

Jo pelkästään laivalla oleminen oli jännittävää. Sitten sielä oli lisäksi merirosvo, ja iki-ihana Harri Hylje, ja ties mitä hauskaa ohjelmaa.

Sari Aalto ja Simpanssi Anssi toivottivat tervetulleiksi - kuten myös ihana Skidit-porukka.

Mikael bongaili valaita, ja kuulemma monta näkikin!

Taakse jäi aurinkoinen Helsinki! Nähtiin mm. Suomenlinna ja Vallisaari hieman eri kulmasta:)

Laiva oli siis täynnä hauskaa ohjelmaa koko perheelle. Tyylistudiossa askarreltiin jokainen jokin kiva asuste. Monenmoisesta materiaalista saattoi tehdä ihan niin persoonallisen koristeen kuin halusi, ja opastustakin oli tarjolla, jos oma mielikuvitus ei aivan riittänyt toteutukseen.

Saatiin kivat paraatiasusteet! Me soitettiin kesäparaatissa rytmimunia.

Suuri vedenalainen satuseikkailu oli ehkä jännittävin ohjelmanumero tällä reissulla.

"Itämeressä, aaltojen alla sijaitsee Vedenalainen Valtakunta, jota hallitsee Suuri Hauki. Vedenalaisessa maailmassa asustavat myös salaperäinen Meri -tyttö sekä mustekalapoika, jonka nimi on Myrsky. Ja siellä, kaukana veden sinisessä syvyydessä, kaikki tanssivat. Eräänä päivänä Suuri Hauki joutuu pulaan. Yhdessä Merin, Myrskyn ja koko veden väen kanssa ryhdymme pelastamaan Suurta Haukea. Tarvitaan tanssia, liikettä ja paljon pieniä käsiä, jotta Suuri Hauki on taas vapaa."

Ja niin meidänkin lapset olivat mukana. Ensin lähdettiin keräämään roskia, ja kohta uitiin kalojen reitillä, sekä tekeydyttiin mereneläviksi.

Lopuksi tanssittiin myrskyn kanssa, ja laulettiin hauen houkutuslaulu.

Ja suuri hauki uikin näyttävästi paikalle! Vautsi! Lapsilla oli jännät paikat. Ei noin isoa haukea oltu ennen nähtykään, ja miten terävät hampaatkin sillä oli. Sen verran vaikuttava seikkailu oli tämä, että seuraavana aamuna Daniel lauloi aamupalapöydässä, että "vesi kuuluu kaikille..."

Ensimmäinen ilta meni ihan hujauksessa, ja vaikka oltaisiin mieluusti osallistuttu diskoon, niin oli kuitenkin pakko pitää evästauko ohjelmasta. Onneksi disko oli molempina iltoina, jotta koko hauskuus ei mennyt täysin ohi.

Jännittävä ilta päätettiin iltasadulla. Muumikin oli ihan valmis nukkumaan, ja kuunteli jännittävää kesäsatua kanssamme. Rauhallinen tunnelma tarttui, ja lapset painuivat makuulle satua kuunnellessaan.

Ensimmäinen ilta takana, ja aamulla oltaisiin jo ihan lähellä Tukholmaa.

Maanantaiaamuna käytiin aamupalabuffetissa, Silja Landissa ja aamufiilistelyssä.

Aamufiilistelyssä tanssittiin mm. Muumin ja Myyn, sekä Simpanssi Anssin kanssa. Mikael tutustuikin Anssiin hieman, ja ihastui oitis hassuun apinaan. Mikael puhui tästä kohtaamisesta siihen sävyyn, että iltaohjelmaan oli pakko ottaa Sari Aallon Höpö-höpö -esitys!

Heipä hei Tukholma! Vietettiin maanantaipäivä Junibackenissa, ja siitä kerron enemmän myöhemmin.

Palattuamme laivaan menimme hassuttelemaan kannelle.

Päästiin myös jälleen askartelemaan, nimittäin hauskat kesäviirit!

Pysähdyttiin hetkeksi värittelemään kuvittaja Sanna Manderin ihastuttavia piirroksiakin.

Kaiken ihanan ohjelman välissä viihdyttiin aika paljon myös pallomeressä, ja hytti oli lapsille kiva seikkailunukkari.

Lapset kerääntyivät lavan eteen katsomaan Höpö-höpö -esitystä. Oli hauska seurata hieman sivummalla, kun lapset nauroivat hassuille jutuille, ja Mikael kääntyi välillä katsomaan, että kyllä kai äitikin näki kaikki hauskimmat höpsötykset. Voin sanoa, että meillä on nyt nämä pari viime päivää naurettu Anssille, ja toisteltu vitsejä!:D

Nyt sitten tanssittiin diskossakin, ja oli kunnolla hauskaa! Lapset tanssivat, ottivat kiinni saippuakuplia, heittelivät rantapalloja ja hassuttelivat hohtomeikeillä.

Tänä yönä ei muuten tarvinnut houkutella lapsia nukkumaan! :D

Tiistaiaamuna aamupalan jälkeen leikittiin pallomeressä kotiinlähtöön saakka. Leikkihuoneessa sai myös kasvomaalauksia toiveen mukaan. Ja risteilybingosta saatiin oma rantapallo mukaan.

Äärimmäisen onnistunut reissu takana. Lapsilla oli niin paljon kivaa, että ihan oikeasti ei olisi voinut enää kivempaa olla. Saatiin aika huikea startti kesään, ja pieni irtiotto arjesta, kun kesälomaan on vielä aikaa. Risteily sellaisenaan on aina mukavaa vaihtelua, mutta kunnon ohjelman kanssa se on elämysmatka. Varmasti osallistutaan toistekin Skidit Risteilylle!